Kayseri-İstanbul 5,5 saate düşüyor


ANKARA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kayseri programı kapsamında tamamlandığında Ankara-Sivas Süratli Tren Çizgisi ile entegre olacak Yerköy-Kayseri Süratli Tren Sınırı Düver Şantiyesi’nde devam eden çalışmaları yerinde inceleyerek projede gelinen son durumu kıymetlendirdi.

Bakan Uraloğlu burada yaptığı açıklamada, proje kapsamında; Yerköy “Cakcak” ve Kayseri “Düver” bölgelerindeki şantiyelerini kurduklarını belirterek, “Yenifakılı bölgesindeki şantiyemizin kurulumuna devam ediyoruz. Yerköy bölgesinde, toprak işleri, sanat yapıları ve tünel portallerinde çalışmalar tüm süratiyle devam ediyor. GT-2 Tünelinde hafriyat destekleme çalışmalarını tamamladık. Kayseri bölgesinde de; tünel Portali hafriyat destekleme çalışmaları devam ediyor. Projemizi 2028 yılının birinci yarısında bitirmeyi hedefliyoruz.” dedi.

YERKÖY-KAYSERİ SÜRATLİ TREN ÇİZGİSİNİN UZUNLUĞU 142 KİLOMETRE

Bakan Uraloğlu, Yerköy-Kayseri hızlı tren çizgisinin uzunluğunun 142 kilometre olduğunu bildirerek, Yerköy-Şefaatli- Kayseri ortasına saatte 250 kilometre sürat yapılabilen yeni çift sınırlı, elektrikli ve sinyalli bir tren çizgisi inşa ettiklerini belirterek, “Şefaatli, Yenifakılı ve Himmetdede olmak üzere 3 istasyon tasarladık. Proje kapsamında; 20,3 kilometre uzunluğunda 21 tünel, 2 bin 572 metre uzunluğunda 18 demiryolu köprüsü, 224 menfez ve 27 üstgeçit ile 92 adet altgeçit de inşa ediyoruz.” tabirlerini kullandı.

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin Trans-Asya orta koridorunu destekleyecek formda Doğu-Batı ve Kuzey-Güney ekseninde çift çizgili demiryolu koridorunu oluşturma gayesine uygun olarak hayata geçirdiklerinde Ankara-Sivas Süratli Tren Sınırı ile entegre olacağını ve böylelikle Kayseri’nin direkt süratli tren konforuyla tanışacağını vurguladı.

Projenin tamamlanmasının iktisada katkısından da bahseden Uraloğlu, “İşletme bakım maliyeti açısından 115 milyon Avro, yolcunun vakit çıkarı bakımından 90 milyon Avro, yük taşımacılığındaki vakit yararı bakımından 5 milyon Avro ve karbon salınımının azaltılmasından 32 milyon Avro olmak üzere yılda yaklaşık 242 milyon Avro kar sağlayacağız.” dedi.

“DEMİRYOLU ÇİZGİ UZUNLUĞUNU 29 BİN KİLOMETREYE YÜKSELTMEYİ HEDEFLİYORUZ”

Ankara-İstanbul Üstün Süratli Tren Çizgisi projesini gündeme aldıklarını ve ön proje çalışmalarını tamamladıklarını söyleyen Uraloğlu, bu hatta saatte 350 kilometre sürate ulaşacak trenlerle Ankara-İstanbul ortası seyahat mühletini 80 dakikaya indirmeyi planladıklarını belirtti. Uraloğlu, “2053 yılı Ulaştırma ve Lojistik ana planımıza nazaran de demiryolu sınır uzunluğumuzu 29 bin kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz. Iğdır’dan, Kars’tan, Ankara’ya, Kapıkule’ye kadar planlanan süratli tren çizgileriyle Orta Koridoru değerli bir biçimde destekleyici bir ulaşım ağını tamamlayacağız.” dedi.

Yerköy-Kayseri Süratli Tren Hattı’nın açılışını gerçekleştirdiklerinde, Türkiye’nin bir itibar projesini daha muvaffakiyetle tamamlamanın gurunu yaşayacaklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, “Ülkemiz adına çok büyük ve değerli bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştüreceğiz. Çizgimiz, ülkemizin medarı iftiharı olan başta Kayserimize ve tüm bölgenin kalkınmasına adeta bir lokomotif olacak, ticaret ve turizm açısından bölgeyi daha da ivmelendirecektir. Bu niyetlerle personelinden mühendisine projemizi yürüten tüm yüklenici firmalara ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür ediyor, kazasız belasız çalışmalar diliyorum..” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir